Sonbahar Favorilerim

by - Kasım 24, 2015


Herkese yeniden merhabaaa!
Bu aralar pek sık blog yazamadığımın farkındayım. Bilgisayarımla ilgili bir sorun yaşıyorum. Halleder halletmez daha sık yazı yazmaya çalışacağım.
Gelelim bugünkü yazımıza. Bu yazıda sonbahar mevsimi boyunca favorim olan şeylerden bahsetmek istiyorum. Sonbaharın kendisi zaten benim favori mevsimim. Her yerde turuncu, kızıl yapraklar, yağmurlu, serin ve kapalı havalar, Sıcacık kahve ve en sevdiğim yumuşacık hırkamın eşlik ettiği okuma saatleri... Sonbaharın kendisi bile öyle güzel ki.


Kitap

Favoriler yazısına Coelho kitabı koymasam olur muydu? Elif kitabı, Coelho'nun Hilal adında Rusya'da yaşayan Türk bir kadının Coelho ile yaptıkları tren yolculuğunu anlatıyor. (Ömrüm boyunca en kıskandığım insan Hilal olacak galiba.)

Kütüphane raflarında karşıma çıkan harika bir Gogol kitabı. Mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum (!!!!!!)

Dizi

Hannibal bitince kocaman bir boşluğa düştüm haliyle. Aslında öyle sürekli dizi izleyemiyorum bu sene. Yine de Sherlock gerçekten çok merak ettiğim bir diziydi ve izlemeden yapamazdım. Dizinin tek kötü yanı her sezon 3 bölümden oluşuyor. 3 sezon var ve sezonların arasında bayağı süre var :(
Onun dışında zaten kitaplarını okuduysanız beğeneceğinizi düşündüğüm bir dizi. Tabi Sherlock Holmes'i Benedict Cumberbatch'in oynaması da diziyi daha güzel yapıyor tabi. Martin Freeman'ın da hakkını vermek lazım, kesinlikle oyunculuğu harika. 
Benim gibi polisiye ağırlıklı dizileri seviyorsanız mutlaka izleyin derim. Ama hemen bitirmeyin, sindire sindire izleyin. Malum çok az bölüm var.

İzlediğim, daha doğrusu yeni yeni izlemeye başladığım bir diğer dizi ise Da Vinci's Demons. Dizi isminden anlaşılacağı üzere ünlü sanatçı, mucit ve aydın Leonardo da Vinci'nin kurgusal gençliğini anlatıyor. Açıkçası benim gibi biraz daha ağır ve film tadında olacağı beklentisine kapıldıysanız ve da Vinci isminin ağırlığı ile ilgili beklentileriniz olduysa hemen bu düşünceleri kafanızdan silmenizi öneririm. Çünkü tam anlamıyla tv dizisi formatında ilerliyor. Güzel ve oldukça akıcı bir dizi. Yine izlemenizi tavsiye ederim. Leonardo da Vinci'yi daha önce hiç böyle hayal etmediğinize bahse girerim.

Film


Beni bilenler Mads Mikkelsen'ın büyük bir fanı olduğumu da bilir. Hele hele Hannibal'dan sonra .(Yazar burda çok fazla Hannibal'dan bahsetmek istiyor. Gördüğü herkese Hannibal'ı anlatmak istiyor. Tam bir Hannibal fanı. Fakat susmak zorunda.) Bence muhteşem bir oyuncu. Bu filmi de onun için izledim zaten. Film Türkçe'ye Yasak Aşk diye çevrildi sanırım. 18. yüzyılda Danimarka'da geçen muhteşem bir hikaye. Mutlaka izlenmesi gereken filmlerden.

Telefon Uygulamaları


Her zaman fotoğraflarımı düzenlemek için tek kullandığım program. Efektleri muhteşem, her fotoğrafa derinlik katabilirsiniz. Hani tumblr fotoğrafı denen bir olay var ya, işte o fotoğraflar için kullanmanızı öneririm. Ücretsiz verdikleri filtreler zaten gayet başarılı ve yeterli. Ama eğer para vererek daha fazla filtre almak istiyorsanız KK, SE, The Essence / Archetype Collection, The Legacy Collection'u tercih edebilirsiniz. Ben en çok A4-A5-A6 / B5 /HB1 /P5 filtrelerini kullanıyorum.

Kahve / Çay


Tabi konu sonbahar favorileri ise sıcak içeceklerden bahsetmesek olmazdı. Her zaman için favorim fındık şuruplu soya sütlü latte olsa da arada farklı şeyler de denemeye çalışıyorum. Bu sonbaharda pumpkin spice latteyi bolca içtim, tarçınlı chai tea latteyi de çok sevdim. (özellikle mide bulantısında ve hastayken muhteşem iyi geliyor.) Bir de nadir şekerli kahve içsem de Toffee nut Latte yi çok seviyorum. Her kış bikaç kere içerim mutlaka. Bu arada Starbucks'ın Christmas özel kahveleri ve kupalarına bir de bu kış ilk defa gördüğüm muhteşem tatlılarına göz atmayı unutmayın derim.

Müzik

1- Adele - Hello
2-John Lennon - Imagine
3-Siouxsie Sioux & Brian Reitzell – Love Crime
4-Lana Del Rey - Music To Watch Boys To
5-Coldplay - Adventure Of A Lifetime

Sonbahar favorilerim bunlardı. Harika bir kış olması dileğiyle ve sonraki yazıda görüşmek üzere hoşçakalın!


Beğenebileceğiniz diğer yazılar

0 yorum

Yorumlarınız benim için çok değerli, şimdiden teşekkürler!