Marslı Kitap & Film Yorumu

by - Kasım 01, 2015


Herkese yeniden merhabaaa!

Çoook uzun bir zamandır blog yazamıyorum maalesef. Bilgisayarıma henüz kavuştum ve hemen telafi yazılarıma başlamak istiyorum. Bunlardan ilki neredeyse tüm kitap yorumu yapan bloggerlarda gördüğünüz hatta kitap yorumu okumuyorsanız da mutlaka instagram sayfalarında gördüğünüz bir kitap olan Marslı kitabının yorumu olacak. Ayrıca film hakkında da düşündüklerimi kısaca bu yazı içerisinde paylaşacağım.


Öncelikle şunu söyleyeyim eğer kitap okurken çabuk sıkılabilen biriyseniz ya da bilim kurgu ile ilginiz yoksa sıkılabileceğiniz bir kitap. Ama eğer bilim kurgu hastası bir kitap kurduysanız gerçekten bayıla bayıla okuyacağınız bir kitap. Kitap aslında roman ama okurken belgesel seyretmişçesine bilgilenmeniz de mümkün.
Kitabı okurken her dakika heyecandan "sonraki sayfada ne olacak?", "acaba dediklerini yapabilecek mi?" "acaba pes edecek mi?" diye sorular sorup durdum ve kitabın sonunu böyle heyecanla getirdim.
Düşünün, marsta tek başınıza kalıyorsunuz, yiyecek kısıtlı, su kısıtlı ve en önemlisi insanlar sizin yaşadığınızı bilmiyor bile. Bu yüzden sizi kurtarmak için hazırlanan insanlar falan da yok.
Ben olsam anında pes ederdim galiba diye düşünüyorum..
Yalnız baş karakterimizin tüm bu olayların içinden başarı ile çıkması büyük oranda botanikçi olması ile ilgili. "Botanik mi? E ne işi var botanikçinin Marsta?" dediğinizi duyar gibiyim. Okumadan anlayamayacağınız bir konu işte orası. Zaten oraya girersem direk spoiler vermiş olurum.O yüzden susuyorum.
Kısacası biricik okurlarım, gidin ve bu kitabı alın. Filmini izlemiş olsanız dahi alın. Teşekkürü sonra edersiniz.

Gelelim filmi hakkındaki düşüncelerime.
Bir kere filmin oyuncu seçimi muhteşem olmuş. Matt Damon rolle tamamen bütünleşmiş, karaktere sempati katmış. Ki zaten ben film vasat dahi olsa Matt Damon için izleyebilecek bir insanım. O yüzden baş rolde olması benim için çok büyük artı.
Jessica Chastain'e gelince herkes geçen sene Intersteller gibi büyük yankı uyandıran bir bilim kurgu filminde oynamasından sonra Marslı'da da oynamasının kolaya kaçış olduğunu düşündü biraz. Ama bence o da role çok yakışmıştı. (Bu arada Matt Damon da Intersteller'da oynadı.) 
Filmin içeriğine gelince, olaylar güzel ve espritüel anlatılmıştı, güzeldi. Kitabını okumasam ya da bilim kurgu hakkında çok bir fikrim olmasa daha güzel gelebilirdi film. Ama filmde sadece sonuçlara yönelmişler. Örneğin adam patates yetiştiriyor ama sadece insan gübresi kısmını gösteriyorlar.Oysa mars ve dünya toprağını karıştırdığı bilgisini daha bir çok konuda ayrıntıları atlamışlardı.
Yine de ben çok başarılı buldum filmi. En azından bilim kurgu kategorisinde film konusu bulmanın, çekmenin, kurgulamanın zorluğunu düşününce gayet başarılı bir film. Size de öneriyorum. 
Şimdilik benden bu kadar, bir sonraki yazımda görüşmek üzere esen kalın sevgili okurlarım!


Beğenebileceğiniz diğer yazılar

0 yorum

Yorumlarınız benim için çok değerli, şimdiden teşekkürler!