Son zamanlarda izlediğim diziler

by - Mayıs 14, 2017

Herkese merhabalaar! Ben geldim. Çok erken oldu dimi?
Uzuuuun zamandır blog yazmıyordum ve miiilyooonlarca (!) mesaj geldi blog yazmam için. Ben de eğer başarabilir de yine yarım bırakmazsam bugün sonunda blog yazmaya karar verdim.
Bu aralar sıcak Adana günlerinden kaçıp gündüzleri yurtta dizi izlediğim için de dizilerle ilgili bir yazı yazayım dedim. 
                          

Özellikle bu ay benim bol bol dizi izlediğim bir ay oldu. Öncelikle uzun zamandır izlediğim ama hala üçüncü sezonda olduğum Sex and The City dizisini sonunda bitirebildim. Keşke hiç bitmeseydi! Çünkü bitince Carrie, Miranda, Samantha ve Charlotte'ı ne kadar özleyeceğimi fark ettim. Sanki çok yakın arkadaşlarımdan ayrılıyormuşum gibiydi. Öyle güzel bir diziydi ki, altı sezon boyunca dostluklarına, hatalarına, aşklarına, mutluluklarına şahitlik ettim ve sanki bunları bir arkadaşım yaşıyormuş gibi ortak oldum diyebilirim diziye. Dizi ile ilgili yazacak çok şey var fakat bunları diziye özel bir yazıda yazmak istiyorum. Şimdilik tek söyleyebileceğim şey her kadının bu diziyi izlemesi gerektiği. 


İzlediğim bir diğer dizi de Black Mirror. Bu diziyi henüz bitirmedim ama son zamanlardaki en sevdiğim dizilerden biri oldu. Her bölümünde farklı oyuncular farklı yönetmen farklı senaristin olduğu diziye tek kelime ile bayıldım! Dizi genel olarak distopik bilim kurgu hikayelerini işliyor. Her bölümde farklı ve birbirinden bağımsız hikayeler anlatılıyor dizide. Yani istediğiniz herhangi bir bölümü rastgele açıp film gibi izleyebilirsiniz. Zaten tam film tadında bölümler de. Benim tavsiyem ilk bölüm yerine IMDB'de çok beğenilen bölümlerden biri ile başlamanız. İlk bölümü de çok beğenmeme rağmen diziyi çok bağlayıcı kılan bir bölüm olduğunu söyleyemiyorum çünkü. Benim favori bölümüm üçünü sezon birinci bölümdü. Ya da yılbaşı özel bölüm olan White Christmas'ı izleyebilirsiniz. Bilim kurgu ya da distopya seviyorsanız bu diziyi şiddetle tavsiye ediyorum!

Son olarak da şu anda izlemekte olduğum diziden bahsetmek istiyorum biraz. Yine bir bilim kurgu dizisi olan Sense8'i eğer izlemediyseniz mutlaka izleyin. Şöyle söyleyeyim, şu anda bitmesin diye yavaş yavaş izlemeye çalışıyorum. O kadar sevdim bu diziyi. Dizide yedi farklı ülkenin 8 farklı şehrinde yaşayan ve bir kadının ölümü ile duygusal ve zihinsel bir bağ oluşuyor. Diziyi izlemeye başlamak için geçerli en önemli faktörlerden biri kesinlikle dizinin Wachowski kardeşler yapımı olması. Ki kendilerini Matrix, V for Vendetta ve Cloud Atlas gibi filmlerden biliyoruz. Benim dizide en sevdiğim karakter Sun oldu. Ama Nomi'yi canlandıran Jamie Clayton'un gerçekte de transseksüel olduğunu öğrenince ayrı bir hayranlığım oluşmadı değil. Diziyi bitirince uzun uzun yazarım burda da. Eğer bilim kurgu seviyorsanız, homofobik değilseniz ve alt metinleri doğru okuyabilen biriyseniz bu diziyi mutlaka izleyin.

        

Ayrıca burda bahsetmediğim iki dizi daha izledim: 13 Reasons Why ve Girlboss. 13 Reasons Why'ın abartıldığını düşünüyorum açıkçası. Evet güzeldi hemen bitti ama biraz "ergen dizisi" (?) gibi geldi bana. Girlboss komedi türünde bir dizi. Sıkılınca izlemelik, eğlenceli ve çok tatlı bir dizi. Gerçek hayattan kurgulanan bir dizi olması da benim gibi bu tarz diziler sevenlerin çok hoşuna gidecektir. İkinci sezonunu izlemek için sabırsızlanıyorum. 
Sizin önerebileceğiniz diziler varsa bana söylerseniz sevinirim. Özellikle yeni bilim kurgu dizilerine hayır demem! 
Sonraki yazıda görüşmek üzere hoşçakalııın!

Beğenebileceğiniz diğer yazılar

0 yorum

Yorumlarınız benim için çok değerli, şimdiden teşekkürler!