Beş Favori Kore Dizim

by - Kasım 30, 2016

Uzuuuun zamandır bi K-drama yazısı yazmadığımı fark ettim ve işte bugün bu yazı ile karşınızdayım.
Kore dizilerine ilginiz yoksa, henüz hiç izlemediyseniz ya da ismini bile yeni duydum diyorsanız size kesinlikle bu dizilerden birisi ile başlamanızı öneriyorum izlemeye. İzleyince anlayacaksınız ki, Kore dizilerinin tüm dünyada bu kadar izlenmesinin oldukça haklı sebepleri var. 
Örneğin Kore dizilerinde Amerikan dizileri gibi devamlı entrikalara maruz kalmazsınız, duygusal olduğu kadar eğlencelidir de Kore dizileri. 
Tabii benim bu dizileri bu kadar çok sevmeme en büyük etkenlerden birisi izlerken kendimi başka bir dünyada gibi hissetmiyor oluşum. Günlük hayatımız, evimiz, aile yapımız, toplumsal kültür gibi bir çok değerimizi Türk dizilerinde dahi görmek mümkün değilken ben Kore dizilerinde samimi ve sıcak aile değerlerini izliyorum. Dediğim gibi bu izlememe en büyük etken. 
Bir diğeri ise ortalama 16-24 bölüm arasında olmaları bu dizilerin. Yani konuyu ne gereksiz uzatıyorlar ne de kestirip atıyorlar, tam kararında. Ve eğer siz de izlemeye başlarsanız bir süre sonra tüm Kore kültürünü araştırırken ve Seul'a gitmeyi hayal ederken bulabilirsiniz kendinizi. O zaman hadi başlayalım bu diziler içinde en sevdiğim beş diziye.

1-Düşlerimin Prensi


BÖLÜM SAYISI: 24
KONUSU
Dizi, 1911'deki Japon işgaline kadar Kore'yi yöneten ve bu kuşatmadan sonra bir daha kendini toparlayamayan Kore'nin son kraliyet ailesi model alınarak hazırlanmıştır.

Dizi Kral'ın hastalandığı haberiyle başlar. Kral'ın her an ölebileceği düşüncesiyle veliaht prens Shin'e bir eş bulmak gereklidir. Shin, balerinlikle uğraşan Hyorin'e evlenme teklif eder ama Hyorin balerin olmayı daha çok istediğini söyleyerek onu reddeder. Bunun üzerine Shin, daha önce verilmiş bir sözün üzerine Chae-kyong adında bir kızla evlenmek zorunda kalır... Chae-kyong'un saray yaşamına alışma süreci, diğer kral adayı Yul'un da İngiltere'den gelmesiyle olaylar içinden çıkılmaz bir hal alacaktır...


***
Bu diziyi ilk sıraya koymasam olur muydu? Bu birçok kişinin olduğu gibi benim de ilk Kore dizimdi. Trt1 de yayınlandığı dönem izlemiştim, sonra iki defa daha izlemiştim internetten. Sanırım izlediğim diziler içerisinde en tatlı, en naif, açık ara her zaman en sevdiğim dizilerden biri olmuştur bu dizi.


Diziyi bana en çok sevdiren Yoon Eun Hye'nin canlandırdığı Shin Chae-kyung karakteriydi. Karakteri daha iyi oynayacak birini düşünemezdim açıkçası. Kendisini daha sonra herhangi bir dizide izlemedim. Umarım en kısa zamanda o da güzel bir dizi ile karşımıza çıkar.

İzleme ve İndirme Linkleri

2-Playfull Kiss


BÖLÜM SAYISI: 16
KONUSU
Oh Ha Ni, mükemmelliyetçi Baek Seung Jo'ya aşık olan beceriksiz bir öğrencidir.  Bununla birlikte, Seung Jo ona karşı kayıtsızdır ve aşkını ret eder.  Ha Ni'nin evi çökünce, o ve babası, eski bir arkadaşının evine taşınır.  Babasının arkadaşının oğlu Seung Jo'dan başkası değildir ve  Ha Ni sevdiği erkeğin yanında olma fırsatını elde etmiştir. Acaba Ha Ni, Seung Jo'nun kalbini çalabilecek mi?

***
Aslında ikinci sırayı The Heirs ile paylaştıklarını söylemem gerekiyor. Çünkü ikisi de muhteşem diziler. Ama bu diziyi diğerlerinden daha güzel yapan saf, sakar, şapşal ama dünya tatlısı başrolümüz Oh Ha Ni. Bu diziyi de yine izlemeyen, bilmeyen, duymayan K-drama fanı yoktur sanırım. 

Türkçe okul dizilerini aslında çok sevmesem de K-dramalarda okul dizilerini çok fazla seviyorum. Bu da onlardan en güzeli bence. Yalnız izleyen bilir bu diziyi bu kadar güzel yapan şeylerden biri de Baek Seung Jo'nun annesiydi. Onun Oh Ha Ni'nin her durumunda yardımına yetişmesini kim unutabilir ki. Dünyanın en tatlı kayınvalidesi kendileri.

İzleme ve İndirme Linkleri

3- The Heirs


BÖLÜM SAYISI: 20
KONUSU
Dizi zengin varislerin arkadaşlık ve aşk hayatlarını konu alacak,
varislerin fakir bir aileden gelen Cha Eun Sang'a ( Park Shin Hye ) aşık olmalarının etrafında dönüyor.

***
The Heirs'i duymayan yoktur. Başrollerini Park Shin Hye ve Lee Min Ho'nun paylaşması bile bu diziye bir şans verip izlemeye yeter. Bir de dizi bu kadar güzel olunca izlemek şart oluyor. Yine The Heirs'de bir okul dizisi. Tamam zengin adam fakir kız klişesi var dizide fakat yine de konu öyle farklı ve güzel işlenmişti ki hiçbir önemi olmuyor klişelerin. 

Ayrıca yan karakterler de en az başroller kadar güzel işlenmişti bu dizide, hatta benim dizide en sevdiğim karakter Lee Bo Na idi. Onun kıskançlık krizine girdiği sahneler çok komikti. En sevdiğim sahne ise tabii ki Cha Eung Sang'ın partiye sipariş getirdiği sahneydi. Unutulmaz k-drama sahnelerinden biridir kendileri.

İzleme ve İndirme Linkleri

4- Oh My Ghost



BÖLÜM SAYISI: 16
KONUSU
Na Bong Sun (Park Bo Young ) ezik,kendine güveni olmayan bir kadındır.Kişiliği nedeniyle hiç yakın arkadaşı olmayan Na Bong Sun sos şefi olarak çalışmaktadır.Şaman olan büyükannesi yüzünden küçük yaştan beri hayaletleri görebilmektedir.Bir gün çekici,bakire bir hayalet tarafından ele geçirilir.Artık kendine güvenen,havalı bir kadın olmuştur.
Kng Sung Woo (Jo Jung Seok) aynı restoranda baş aşçıdır.Kendini beğenmiş,kadınlar arasında oldukça popüler bir adamdır.Tüm bunlara rağmen eski sevgilisini bir türlü unutamamıştır..Ancak Na Bong Sun daki değişikliği farkedecektir..

***
Bu diziyi fantastikten çok komedi olarak kategorilendirebiliriz aslında. Çünkü dizi çok keyifli ve komik bir dizi bence çoğunlukla. Na Bong Sun'un Shin Soon Ae içindeyken Kang Sun Woo'yu baştan çıkartmak için yaptığı tüm o şeyler, sakarlıkları, yemek yapmaya çalışmaları oldukça komikti. 

İşin sonlara doğru polisiye hali almasıysa bu diziyi diğerlerinden farklı ve güzel kılan bir başka detaydı. İşin içine biraz gizem ve merak girdi mi kalan bölümler heyecanla bir gecede bitti zaten. Bu diziyi saçma bulanlar da var çok sevenler de. Ben çok seven kısımdayım kesinlikle. Sonuçta fantastik dizi kategorisindeyse işin içinde biraz abartı olmazsa olmaz.


İzleme ve İndirme Linkleri

5- You Came From Stars


BÖLÜM SAYISI: 21
KONUSU
Do Min Joon yaklaşık 400 yıl önce yani Joseon döneminde dünyaya inmiş bir uzaylıdır.
Mükemmele yakın bir görünümü vardır ve ayrıca işitme ve hız konusunda yeteneklidir.
İnsanları ve insanlığı küçümseyen Do Min Joon, modern zaman aktrisi Cheon Song Yi'ye aşık olur.

***
Bu dizi diğerlerine göre daha sakin, daha duygusal ve daha dramatik bir dizi bence. Her ne kadar işin içine yine eğlence de girse, dizi fantastik dizi de olsa bence baştan sona duygusal bir diziydi. Hatta başlarda beni sürüklese de ortalara doğru sıkıldım diyebilirim. Alıştığımız o kore dizisi havasını pek yakalayamadığım için. Fakat bir iki bölüm daha izleyeyim derken son bölüme kadar izlemiş halde buldum kendimi. Bazen güldüm bazen duygulandım ve izlediğim en güzel dizilerden birisi oldu.











Park Hae Jin ise bu dizide en sevdiğim karakter olmayı başardı. Her ne kadar Jun Ji Hyun'un oyunculuğunu çok beğensem de kendisinde, ifadesinde sevemediğim bir şeyler var. O yüzden bu defa başrol değil senaryo ve gidişat bu diziyi sevmeme sebep oldu. Bir de tabii Kim Soo Hyun'un artık gerçekten aşık olduğunu fark ettiği sahneler. Bu diziyi de umarım beğenerek izlersiniz, çünkü gerçekten harika bir diziydi bence.


İzleme ve İndirme Linkleri



Favori kore dizilerim bu şekildeydi. Umarım siz de izlersiniz ve  beğenirsiniz. Burada olmayan ve çok sevdiğiniz kore dizileri varsa bana yorum olarak yazarsanız sevinirim. Bir sonraki yazıda görüşürüüüüz.

PS:Şu anda Doctor izliyorum yorumu yakında blogda

Beğenebileceğiniz diğer yazılar

3 yorum

Yorumlarınız benim için çok değerli, şimdiden teşekkürler!